2020. 02. 09, Vasárnap
Az Úr megmutatta nekem, hogy mi történik azokkal az emberekkel, akik tétlenségben élnek és jól érzik magukat ebben az állapotban. Láttam, hogy az ördög megkísértette őket, és ezek a lelkek könnyedén engedtek a bűn csábításának. Nem volt semmi akarati erejük arra, hogy ellent mondjanak a kísértésnek. Jézus így szólt:
„A tétlenség nagy úr ebben a világban. A fiatalok különösen ki vannak téve ennek az állapotnak, ezért keresik a világ élvezeteit és rontják el a saját jövőjüket. A tétlen embernek a sátán ad munkát. Bizony mondom nektek, hogy nem elegendő az imádság az ilyen kísértések legyőzésére. Az ima mellett az értelmes munka ad igazi célt a léleknek. Szent Benedek nem véletlenül használta ezt a jelmondatot: „Ora et labora! Imádkozzál és dolgozzál!” A munka segít lekötni az ember figyelmét, míg az ima lelki táplálék. A munka a javatokat szolgálja. Aki unatkozik, az nem tud mit kezdeni önmagával. Ezek a lelkek könnyű prédát jelentenek a gonosz számára. Mindig törekedjetek arra, hogy értelmes munkával foglaljátok le magatokat különösen, amikor otthon vagytok. A gonosz otthonotokban támad a legjobban titeket, hiszen legtöbbször csak ott lelhettek igazi nyugalomra. Én élő példát adtam arra, hogy magam is munkával kerestem a kenyeremet, mielőtt hirdettem az örömhírt.”